Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності Бібрської міської ради Львівського району Львівської області

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта

Бібрська міська рада повідомляє про розробку та оприлюднення проекту регуляторного акта – рішення Бібрської міської ради «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності Бібрської міської ради Львівського району Львівської області».

Даним Рішенням, з метою дотримання принципу рівності оподаткування, затверджуються ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності Бібрської міської ради Львівського району Львівської області, в залежності від цільового призначення земельних ділянок у відповідності до КВЦПЗ.

Розробником проекту є виконком Бібрської міської ради Львівського району Львівської області

Поштова адреса розробника проекту: 81220, Львівська область, Львівський район, м. Бібрка, вул. Тарнавського, 22

E-mail розробника проекту: bibrka.rada@gmail.com

Проект даного регуляторного акту та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднено у газеті Нова Доба (офіційному друкованому органі Бібрської міської ради Львівського району Львівської області) та на сайті Бібрської міської ради Львівського району Львівської області http://www.bibrka-rada.gov.ua.

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 16.12.2022 року.

Зауваження та пропозиції надаються фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями шляхом їх надсилання на вказані поштову адресу та е-mail розробника проекту.

Виконавчий комітет Бібрської міської ради

Львівського району Львівської області

 

УКРАЇНА

Бібрська міська рада

Львівського району Львівської області

XХIV сесія VIII скликання

Р І Ш Е Н Н Я

16 грудня 2022 року

м. Бібрка

 

Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки 

на території Бібрської міської територіальної громади

код КАТОТТГ UA46060010000049728

З метою вдосконалення розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки, врегулювання відносин, пов’язаних з платою за землю та підвищення ефективності використання земель Бібрської міської територіальної громади, керуючись ст. 12, 93, 123, 124 Земельного кодексу України, пп. 12.3.8. п. 12.3. ст. 12, ст. 8, 9, 274, 276, 288, 298 Податкового кодексу України, п. 24, 34 ч. 1 ст. 26, ч. 12 ст. 59 Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 21 Законом України «Про оренду землі», Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», п. 4 розділу II. «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», врахувавши рекомендації постійної комісії з економічних питань, фінансів та бюджету, Бібрська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити ставки орендної плати за земельні ділянки на території Бібрської міської територіальної громади, згідно додатку 1 (додається).

2. Дане рішення вступає в дію з 01 січня 2023 року.

3. Відділу містобудування, архітектури, земельних відносин та інфраструктури виконавчого комітету Бібрської міської ради розробити проект додаткової угоди про внесення змін до діючих договорів оренди землі.

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з економічних питань, фінансів та бюджету.

Бібрський міський голова Гринус Р.Я.

 

Додаток

до рішення Бібрської міської ради

№ ___ від 16.12.2022 р.

Ставки орендної плати за земельні ділянки

на території Бібрської міської територіальної громади

Ставки встановлюються та вводяться в дію з 01 січня 2023 року.

Територія Бібрської міської територіальної громади на яку поширюється дія рішення ради:

Код області UA46000000000026241

Код району UA46060000000042587

Код згідно з КАТОТТГ

UA46060010000049728

Бібрська міська територіальна громада Львівського району Львівської області

 

Вид цільового призначення земель

Ставки орендної плати (відсотків нормативної грошової оцінки)

Код

Назва

01

Землі сільськогосподарського призначення (земельні ділянки, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей; земельні ділянки, надані для діяльності у сфері надання послуг у сільському господарстві, та інше)

 

01.01

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва

12,000

01.02

Для ведення фермерського господарства

12,000

01.03

Для ведення особистого селянського господарства

3,000

01.05

Для колективного садівництва

3,000

01.07

Для городництва

3,000

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби

6,000

01.12

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

12,000

01.13

Для іншого сільськогосподарського призначення

12,000

01.15

Земельні ділянки запасу під сільськогосподарськими будівлями і дворами

12,000

01.18

Земельні ділянки загального користування, які використовуються як польові дороги, прогони

12,000

02

Землі житлової забудови (земельні ділянки, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше); земельні ділянки, які використовуються для розміщення гаражного будівництва)

 

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

3,000

02.02

Для колективного житлового будівництва

3,000

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

3,000

02.07

Для іншої житлової забудови

3,000

02.09

Для будівництва і обслуговування паркінгів та автостоянок на землях житлової та громадської забудови

6,000

02.10

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури

3,000

03

Землі громадської забудови (земельні ділянки, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об'єктів загального користування)

 

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти

3,000

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги

3,000

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій

3,000

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування

3,000

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів

6,000

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

12,000

03.08

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

12,000

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

12,000

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

12,000

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

3,000

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

3,000

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування

3,000

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови

3,000

03.17

Для розміщення та експлуатації закладів з обслуговування відвідувачів об’єктів рекреаційного призначення

12,000

04

Землі природно-заповідного фонду (природні території та об'єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам'ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об'єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва), що надаються в постійне користування спеціальним адміністраціям територій та об'єктів природно-заповідного фонду (крім земельних ділянок під об'єктами природно-заповідного фонду, що включені до їх складу без вилучення)

 

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

3,000

04.02

Для збереження та використання природних заповідників

3,000

04.03

Для збереження та використання національних природних парків

3,000

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів

3,000

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

3,000

04.06

Для збереження та використання дендрологічних парків

3,000

04.07

Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва

3,000

04.08

Для збереження та використання заказників

3,000

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

3,000

04.10

Для збереження та використання пам’яток природи

3,000

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

3,000

06

Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей)

 

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів

3,000

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

6,000

06.03

Для інших оздоровчих цілей

3,000

07

Землі рекреаційного призначення (земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації)

 

07.01

Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення

 

07.02

Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту

12,000

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

3,000

07.09

Земельні ділянки загального користування відведені під місця поховання

0,0000

08

Землі історико-культурного призначення (земельні ділянки, на яких розташовані: пам'ятки культурної спадщини, їх комплекси (ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї-садиби)

 

08.01

Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини

3,000

08.02

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

3,000

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

3,000

09

Землі лісогосподарського призначення  (земельні ділянки, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові земельні ділянки, які надані та використовуються для потреб лісового господарства, крім земельних ділянок, зайнятих зеленими насадженнями у межах населених пунктів, які не віднесені до категорії лісів, а також земельних ділянок, зайнятих окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках)

 

09.01

Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг

3,000

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

3,000

09.04

Для розміщення господарських дворів лісогосподарських підприємств, установ, організацій та будівель лісомисливського господарства

3,000

10

Землі водного фонду (земельні ділянки, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також земельні ділянки, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів)

 

10.01

Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

3,000

10.04

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

3,000

10.06

Для сінокосіння

3,000

10.07

Для рибогосподарських потреб

3,000

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

3,000

10.10

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд

3,000

11

Землі промисловості (земельні ділянки, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд)

 

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами

6,000

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

4,000

11.03

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

3,000

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

3,000

12

Землі транспорту (земельні ділянки, надані підприємствам, установам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об'єктів транспорту)

 

12.04

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства

12,000

12.06

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

12,000

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

12,000

12.09

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

12,000

12.11

Для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу

12,000

13

Землі зв’язку (земельні ділянки, надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні лінії та супутникові засоби зв'язку, а також підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності)

 

13.01

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

12,000

13.02

Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку

12,000

13.03

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку

12,000

14

Землі енергетики (земельні ділянки, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (атомні, теплові, гідро- та гідроакумулюючі електростанції, теплоелектроцентралі, котельні), об'єктів альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії вітру, сонця та інших джерел), об'єктів передачі електричної та теплової енергії (повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої, теплові мережі), виробничих об'єктів, необхідних для експлуатації об'єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів)

 

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій

3,000

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

8,000

Бібрський міський голова Гринус Р.Я.

 

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту регуляторного акта рішення Бібрської міської ради № ___ від 16.12.2022 року «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Бібрської міської територіальної громади»

Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України № 308 від 11 березня 2004 року «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами.

I. Визначення проблеми

Рішенням Бібрської міської ради «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Бібрської міської територіальної громади» встановлені ставки орендної плати за земельні ділянки та передбачено їх сплату на території Бібрської міської територіальної громади.

Пунктом 10.21 статті 10 Податкового кодексу України встановлено, що місцеві ради обов’язково встановлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю, крім земельного податку за лісові землі).

Органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають ухвалювати рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік для відповідного місцевого податку чи збору.

Підпунктом 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради надсилають у десятиденний строк з дня прийняття рішень, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та/або зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та/або зборів, в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, та копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та про внесення змін до таких рішень.

Якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.

Контролюючі органи не пізніше 25 серпня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та/або зборів на відповідних територіях, а також про встановлені на відповідних територіях податкові пільги та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Контролюючі органи відповідно до Бюджетного кодексу України подають органам місцевого самоврядування у розрізі джерел доходів звітність:

- про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів на відповідних територіях - щомісячно, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним;

- про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання, - щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції місцевої ради.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

При цьому, у відповідності до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану», пп. 12.3.8. п. 12.3. ст. 12 Податкового кодексу України,

12.3.8. На період дії воєнного чи надзвичайного стану сільські, селищні, міські ради мають право приймати рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів без застосування процедур, передбачених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". У разі введення воєнного чи надзвичайного стану в окремих місцевостях України положення цього підпункту поширюється виключно на представницькі органи територіальних громад відповідних адміністративно-територіальних одиниць, на території яких введено воєнний чи надзвичайний стан.

Також, у відповідності до п. 4 розділу II. «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану»,

4. Установити, що до порядку підготовки та прийняття нормативно-правових актів, що приймаються на виконання вимог цього Закону, не застосовуються вимоги Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції місцевої ради.

Пунктом 284.1 статті 284 ПКУ встановлено, що органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території. Пунктом 12.3 статті 12 ПКУ встановлено, що органи місцевого самоврядування ухвалюють рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Плата за землю є складовою податку на майно, який згідно зі статтею 10 ПКУ належить до місцевих податків та є обов'язковим для встановлення місцевими радами.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПКУ плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної й комунальної власності.

Граничні розміри ставок земельного податку за земельні ділянки державної й комунальної власності, установлені статтями 274 та 288 ПКУ, не є фіксованими, а коливаються від 0 до 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Прогнозний обсяг надходжень податку на 2023 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку – виникнення податкового боргу).

Враховуючи, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів є регуляторними актами та потребують реалізації процедур, передбачених Законом, пропонуємо розробити проєкт регуляторного рішення Бібрської міської ради «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Бібрської міської територіальної громади» на 2022 рік.

Ухвалення такого рішення «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Бібрської міської територіальної громади» на 2022 рік, що набуде чинності з наступного бюджетного періоду – з 01 січня 2023 року, необхідне для прозорого ефективного, ринково обґрунтованого встановлення ставок плати за землю, здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та за своєчасністю сплати податку на майно в частині податку за землю.

Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Питання наповнення місцевого бюджету, у тому числі через встановлення ставок земельного податку для платників земельного податку, є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання, органів місцевої влади й громади.

Як наслідок, мешканці громади, у тому числі платники земельного податку, отримують упевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, органи місцевого самоврядування виконують вимоги Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків та отримання доходів бюджету з метою реалізації власних повноважень.

Таким рішенням «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Бібрської міської територіальної громади» на 2022 рік буде внесено зміни, зокрема:

- затверджені нові ставки орендної плати за земельні ділянки на території Бібрської міської територіальної громади.

Основні групи (підгрупи), на які впливає проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання – прийняттям цього проєкту регуляторного акта:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

1

2

3

Громадяни

Шляхом забезпечення умов для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади та здійснення прогнозованих надходжень до бюджету від орендної сплати , що будуть спрямовані на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо

__

Держава.

Органи місцевого самоврядування

1. Шляхом виконання вимог ПКУ в частині встановлення ставок орендної плати, що забезпечить податкові надходження до бюджету, які будуть спрямовані на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

2. Шляхом надання права органам місцевого самоврядування встановлювати розміри ставок орендної плати.

__

Суб’єкти господарювання

1. Шляхом прогнозування фіскального навантаження з орендної плати за землю суб’єктами господарювання-платників орендної плати, які мають земельні ділянки на підставі Договору оренди . Разом з тим, суб’єкти господарювання як члени територіальної громади розраховують на використання податкових надходжень до бюджету від орендної плати на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

__

Ринкові механізми не можуть бути застосовані при адмініструванні податків. Доцільним є втручання держави шляхом делегування органам місцевого самоврядування повноважень з встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки.

Отже, встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки можливе лише шляхом ухвалення відповідного Рішення Бібрської міської ради Львівського району Львівської області.

IІ. Цілі державного регулювання

Цілями державного регулювання є встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки відповідно до вимог ПКУ, отримання до місцевого бюджету прогнозованих податкових надходжень, забезпечення виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

Індикаторами досягнення цілей регулювання та зменшення масштабів проблеми є:

- кількісні: надходження орендної плати за земельні ділянки до частини місцевого бюджету, що надають можливість для забезпечення виконання соціально важливих міських програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. Кількість платників податку становить 4 особи;

- часовий: дія регуляторного акта протягом року;

- якісний: забезпечення виконання міських цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

Цілями регуляторного акта є:

- встановлення ринково обґрунтованої ставки орендної плати за земельні ділянки;

- забезпечення соціально-економічного розвитку громади, подальшого регулювання земельних відносин, використання земельного ресурсу в інтересах територіальної громади;

- отримання фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку громади, підвищення соціальних стандартів.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Альтернатива не є прийнятною

Альтернатива 2

Встановлення ставки орендної плати за земельні ділянки

Ухвалення запропонованого розпорядження забезпечить сталі надходження до місцевого бюджету від орендної плати за земельні ділянки

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

 

Альтернатива 2

Встановлення ставки орендної плати за земельні ділянки

Удосконалення системи місцевого оподаткування; підвищення рівня використання економічних ресурсів громади; забезпечення надходжень до місцевого бюджету від плати за землю, що можуть бути спрямовані на виконання цільових програм

Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування орендної плати за земельні ділянки по Договорах оренди.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

 

Альтернатива 2

Встановлення ставки орендної плати за земельні ділянки

Прозорість механізму нарахування орендної плати за земельні ділянки. Можливість впровадження і реалізації програм соціально – економічного розвитку громади та підвищення рівня соціальних стандартів у зв’язку з надходженнями до місцевого бюджету.

Не передбачені, окрім витрат на розробку регуляторного акта – витрати робочого часу спеціалістів, пов’язані з підготовкою регуляторного акта, оприлюднення, проведення відстеження його результативності.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Розрахункова кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 4 осіб (інформація відсутня):

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Розрахункова кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

2

2

 

 

4

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

50

50

 

 

100

Оскільки відповідно до податкового законодавства податок на земельні ділянки, сплачується до того місцевого бюджету, на території якого вони розташовані, до кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, включено також суб’єкти господарювання, що не зареєстровані, але мають на праві оренди або користуванні земельні ділянки на території Бібрської міської територіальної громади.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Встановлення ставки орендної плати за земельні ділянки

Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Суб’єкти господарювання несуть витрати лише на ознайомлення з вимогами запропонованого регуляторного акта, по суб’єктам господарювання в сфері енергетики збільшується розмір орендної плати за земельні ділянки

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде);

3 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми усунені);

2 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

1

 

Альтернатива 2

Встановлення ставки орендної плати за земельні ділянки

4

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою при збалансуванні витрат суб’єктів господарювання, громадян і органу місцевого самоврядування. Забезпечується можливість сплачувати орендну плату за земельні ділянки з обґрунтованими ставками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель; виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу*

Категорія впливу

Відповідь

1

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги

Ні

2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання

Ні

2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2. Знижує мобільність споживачів унаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника

Ні

3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

За відсутності регульованих ставок орендної плати за земельні ділянки буде завдано значний негативний вплив та зумовить соціальну напругу в громаді та поставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до місцевого бюджету.

Цілі прийняття акта не можуть бути досягнуті

Альтернатива 2

Встановлення ставки орендної плати за земельні ділянки

Прогнозовані надходження до місцевого бюджету можуть бути використані на фінансування заходів, передбачених місцевим бюджетом

Суб’єкти господарювання несуть витрати лише на ознайомлення з вимогами запропонованого регуляторного акта, по суб’єктам господарювання в сфері енергетики збільшується розміру орендної плати за земельні ділянки

Сприяє досягненню цілей регулювання, повністю вирішує проблему.

У рейтингу результативності альтернатива на першому місці

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

За відсутності регульованих ставок земельного податку територіальній громаді буде завдано значний негативний вплив та зумовить соціальну напругу та поставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до місцевого бюджету.

Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)

Альтернатива 2

Встановлення ставки орендної плати за земельні ділянки

Для досягнення встановлених цілей перевага була надана цій альтернативі, що надасть можливість:

- сплачувати плату за землю за обґрунтованими ставками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель;

- отримати заплановані податкові надходження до місцевого бюджету

На дію регуляторного акта можливий вплив зовнішніх чинників, ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства України в цій сфері. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо).

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Вирішити питання встановлення розміру ставок орендної плати за земельні ділянки в громаді пропонується шляхом ухвалення запропонованого рішення міської ради. Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування.

При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проєкту розпорядження, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому законом порядку.

Задля забезпечення виконання вимог чинного законодавства України, документи з регуляторної діяльності підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті міської ради, а також у засобах масової інформації з метою отримання зауважень і пропозицій у термін, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Таким чином, впровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і платниками орендної плати.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування  регулювання не передбачається, видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.

Здійснено розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади та для суб’єктів господарювання великого й середнього підприємництва згідно з Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України № 308 від 11 березня 2004 року «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Рішення ради набуває чинності з початку наступного бюджетного періоду, тобто з 01.01.2023.

У разі необхідності за підсумками відстежень та змінами у законодавстві будуть вноситись зміни до нього.

Передбачається, що орендарі земельних ділянок будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно здійснювати орендну плату за земельні ділянки.

Землекористувачі несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення зобов'язань зі сплати земельного податку у порядку й розмірах, встановлених Податковим кодексом України.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта принесе вигоду без необхідності залучення додаткових витрат органів місцевого самоврядування.

До кількісних показників належать: чисельність платників за землю, надходження коштів до місцевого бюджету від плати за землю, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта. Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до місцевого бюджету від орендної плати за земельні ділянки.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України № 308 від 11 березня 2004 року «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами:

- базове відстеження буде проводитися до дня набуття чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта;

- повторне відстеження буде проводитися за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей.